Bedrijven en Bedrijfsleven

Bekers ponsen met enorme spoed – en de problemen die erbij kwamen kijken

zaterdag, 1-12-2018  

Ons bedrijf is altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden. We werken in hoge mate samen met leidende bedrijven die behoefte hebben aan marketingmateriaal. We bedrukken enveloppen, werken logo’s uit en werken aan gadgets waarop de naam van een bedrijf gedrukt staat. In het verleden hebben we ook gekozen voor bekers ponsen, omdat het een ideale manier is om de naam van een bedrijf zichtbaar te maken op de vloer zelf. Toen we zagen dat hier veel vraag naar was, hebben we een fout gemaakt. Een redelijk domme fout als we eerlijk zijn. We kozen ervoor om een aanbieding te plaatsen waarbij iedereen zelf kon kiezen voor een opdruk. De enige eis: voor een beker ponsen met een eigen opdruk was een afname van minstens 25 bekers verplicht. We zetten een leuke prijs op en gooiden de campagne online. Dit werd opgepakt door een aantal blogs waar duidelijk veel lezers op zaten. De bestellingen stroomden binnen. Geen tientallen, geen honderden en geen duizenden – maar tienduizenden bekers ponsen. Dat kon ons bedrijf helemaal niet aan en het was zeker niet het idee dat deze actie zo groot zou worden. De meest gekozen opdrukken hadden te maken met:

  • Liefde;
  • Vaderdag of Moederdag;
  • De Kerst;

Duidelijk dus dat dit niet alleen maar particulieren waren, maar ook veel winkels. En die klanten konden we echt niet teleurstellen.

Bekers ponsen uitbesteden met alle spoed van de wereld

Alle bekers ponsen was geen optie. We konden het met geen mogelijkheid doen met onze eigen mensen en onze machine. Een medewerker vond online de website van Flexwerf Hengelo (www.flexwerf.nl). Daar wordt ook gewerkt met bekers ponsen. We besloten direct te bellen om te vragen of zij een deel van het bekers ponsen over zouden kunnen nemen tegen een goede prijs. Wat schetste onze verbazing: zij konden de hele productie van het bekers ponsen overnemen en opleveren binnen de gezette tijd. Geen enkel probleem met de ervaring met bekers ponsen, de sterke machines en de honderden mensen die er 90 uur per week aan het werk zijn. We besloten direct een proefopdracht neer te leggen en konden dezelfde dag al komen kijken. Dik in orde! We legden vervolgens heel de bestelling bij Flexwerf neer en hebben daarna onze campagne weer online gezet om te kijken of er nog meer bestellingen binnen zouden komen. En dat gebeurde, in totaal hebben we meer dan 125.000 bekers over heel de wereld verkocht binnen twee weken tijd.

Nog eens zo’n actie doen?

Onze actie met bekers ponsen is een enorm succes geworden. Maar dat betekent niet dat we het nog eens gaan doen. We zijn aan tafel gaan zitten en hebben bedacht waarom het succes zo groot was. Mensen willen een eigen product kunnen maken en willen er zelf een boodschap op kunnen plaatsen. Daar zijn we mee aan het werk gegaan en hebben een nieuw bedrijf opgezet dat een zusterbedrijf van onze onderneming genoemd kan worden. Daar maken we presentjes op maat en bedrukken stoffen, enveloppen en bekers in een kleine oplage. De minimale afname is per 10 en het is een groot succes. Zeker nu we weten dat we bekers ponsen gewoon uit kunnen besteden. De twee bedrijven staan overigens niet helemaal los van elkaar. Veel van de bestellingen kunnen onderling overgenomen worden omdat marketing en presentjes op maat erg dicht bij elkaar liggen. We kijken met spanning naar de toekomst, omdat we op dit moment alweer aan het werk zijn met het uitrollen van een nieuwe actie waar we weer veel van verwachten.


Comments are closed.