ICT innovatie

Kies de beste linkbuilding strategie

woensdag, 7-1-2015  

Je hebt vast wel eens van linkbuilding gehoord. Misschien heb je er zelfs wel eens mee gewerkt. In deze tijden is dat zeker niet ongewoon meer. Er zijn inmiddels zoveel mensen die een website hebben dat het heel erg slim is om een goede linkbuilding strategie op te zetten en toe te passen. Vaak kun je alleen op die manier nog een goed aantal bezoekers naar je website krijgen. Zonder linkbuilding strategie wordt dat toch al een stuk lastiger. Maar hoe zet je zo’n linkbuilding strategie nou op? Dat vergt nog best wel het nodige plan- en denkwerk. Het is namelijk niet alleen van belang hoe jij de mensen op je website gaat krijgen, in dit geval dus door hoger in Google te komen staan, maar ook wat je wilt dat ze doen als ze daar eenmaal zijn. En eigenlijk begint een linkbuilding strategie opzetten dus nog eerder. Je moet weten welke zoekwoorden zij gebruiken op het gebied waar jij wilt dat je bezoekers voor naar jouw website komen. Linkbuilding begint dus eigenlijk al wanneer je er over na gaat denken wie de doelgroep van je website, en dus vaak ook van je bedrijf is. Je kunt natuurlijk meer dan een doelgroep hebben. Passen zij goed bij elkaar? Komen ze op dezelfde websites en gebruiken ze dezelfde zoekwoorden? Het kan natuurlijk zo zijn dat dit het geval is, dat maakt het opzetten van de linkbuilding strategie een stuk makkelijker. Maar wat doe je als je doelgroepen heel erg ver uit elkaar liggen? Hoe pak je het dan aan? Ten eerste moet je dan helder hebben op wat voor websites de doelgroepen komen en aan de hand daarvan ga je kijken welke linkbuilding opties allemaal te doen zijn. Bij linkbuilding opties kun je bijvoorbeeld denken aan:

  • het plaatsen van de link van je website op webgidsen
  • het schrijven van artikelen voor andere websites
  • het uploaden van promotiefilms op videowebsites

Dit zijn slechts drie voorbeelden van dingen die je kunt om het linkbuilden tot een succes te maken. Heb je verschillende doelgroepen? Zorg dan dat je goed voor ogen hebt welke zoekwoorden zij gebruiken in Google en op wat voor soort (vergelijkbare) websites ze komen. Zo kun je de strategie die je opzet nog verder uitwerken.

Werken met een linkbuilding strategie

Een linkbuilding strategie opzetten klinkt je misschien al lastig in de oren, maar je zult er natuurlijk ook nog mee aan de slag moeten. Gelukkig is dat gedeelte vaak een stukje makkelijker. Als je eenmaal hebt uitgedacht hoe je het linkbuilden wilt aanpakken en hoe je doelgroep denkt, dan kun je vaak al veel makkelijker aan het werk wanneer je de strategie gaat toepassen. Lijkt het je leuk om met linkbuilding aan de slag te gaan, maar heb je geen idee hoe je zo’n strategie moet opzetten? Huur hiervoor dan een professional in. Middleroad.nl heeft jarenlange ervaring op het gebied van linkbuilding en webdesign. Zij weten dus precies waar ze op moeten letten en wat ze er allemaal voor moeten doen om het linkbuilden een succes te maken. Dit hoeft echt niet zo moeilijk te zijn als je misschien denkt. Wij zijn er van overtuigd dat een goede strategie echt het halve werk is. De strategie uitvoeren is vaak helemaal niet zo moeilijk. Het enige waar je goed op moet letten is of de strategie ook echt (nog steeds) werkt. Google verandert regelmatig dingen aan de algoritmes en dus is het altijd verstandig om alert te blijven op de strategieën die je toepast. Als je hierop alert blijft en je steeds kleine aanpassingen maakt om je linkbuilding strategie altijd optimaal te laten functioneren, kun je jarenlang vooruit met een goede strategie. Dat is ook waar Middleroad.nl voor staat. Zij willen een goede service leveren waar je mee aan de slag kan. Of het nu gaat over het opzetten van een website of het uitzetten van een linkbuilding strategie. Jij hebt een bepaald doel voor ogen en die moet behaald worden. Zij willen je daar graag bij helpen. Misschien wil je het linkbuilden wel helemaal uitbesteden. Ook dat is natuurlijk heel erg goed mogelijk.

Met linkbuilding bereik je je doelen

Als je website laat maken, en ook wanneer je deze zelf maakt, is het natuurlijk van belang dat je doelen stelt. Wat is het doel van je website? Zeker voor bedrijven die producten of diensten willen verkopen kan het van belang zijn om deze doelen zeer goed in de gaten te houden. Een website moet tenslotte makkelijk te navigeren zijn. Is het dat niet? Dan loop je het risico dat de bezoekers van je website naar de concurrent gaan. Zorg er dus voor dat ze alles makkelijk kunnen vinden op je website. Pas daarna is het van belang dat ze ook je website zelf met alle gemak kunnen vinden. En dat betekent natuurlijk dat je hoog in Google moet staan. Linkbuilding is hier perfect voor en we raden je dan ook zeker aan om deze Search Engine Optimization tool toe te passen. Wees niet bang om hier professionele hulp bij in te schakelen. Een bedrijf als Middleroad.nl weet precies waar ze mee bezig zijn en kunnen je heel erg snel op weg helpen. Dat is natuurlijk wel zo prettig, want hoe eerder je met linkbuilding begint hoe beter het is voor je website. Zorg er dus voor dat je dit allemaal op orde hebt en de bezoekers zullen als vanzelf naar je website komen.

Deel Dit Bericht...Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest


Comments are closed.